Aquest divendres 17 de desembre, la classe de Cinquè de Primària ha participat en una de les activitats didàctiques organitzades per la Diputació de Barcelona en col·laboració amb l'Ajuntament de Vilassar de Mar per tal d'afavorir la formació de nenes i de nens en matèria de consum responsable.
Els tècnics especialistes en l'àmbit del consum han dut a terme una activitat de joc dramatitzat en la qual es pretenia conscienciar l'alumnat sobre els seus drets com a persones consumidores alhora que es fomentaven valors de consum responsable tot ressaltant els drets i les obligacions que tenim com agents de consum.
Durant el taller, s'han plantejat situacions fictícies que poden passar en un centre comercial imaginari i on calia parar atenció a conceptes com: la diferència entre producte i servei; la variabilitat dels preus segons les ofertes tot aprenent a llegir correctament la lletra petita de les mateixes; identificar la informació realment important en una compra com ara la caducitat dels productes, l'etiquetatge o el tiquet de compra; hem parlat també de l'ús adequat dels fulls de queixa, de reclamació i de denúncia.
També s'han explicat quines poden ser les vies adequades per a presentar una reclamació en cas de necessitar-ho davant de qualsevol anomalia que es produeixi en un acte de consum a la vida quotidiana, destacant la tasca que en aquest sentit fan els Serveis Públics de Consum com l'Oficina d'Atenció al Consumidor (OMIC) que podem trobar a l'Ajuntament de Vilassar de Mar.
Durant el transcurs de l'activitat, els i les alumnes han fet grups per adoptar rols de venedors o bé de compradors per tal de dur a terme les simulacions plantejades.
En acabat, s'ha fet una posada en comú amb tota la classe a la que s'han verbalitzat totes les situacions viscudes al llarg del taller mirant d'arribar a conclusions per a centrar-nos en els l'objectius d'aquesta proposta de l'àrea d'Educació per a la Salut a la nostra escola.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada