Al llarg de diferents sessions d'Educació per a la Salut, les nenes i els nens de 5è han estat valorant la importància d'una correcta hidratació per a la nostra salut.
D'aquesta manera, l'aigua s'ha convertit en la protagonista de l'àrea de Salut durant els darrers dies, enllaçant amb la visita que els i les alumnes van fer a la Mina Vella i que iniciava aquest treball al voltant de l'aigua.
Hem estat parlant de la quantitat d'aigua que cal beure diàriament i les variables que hi intervenen així com la freqüència en la que convindria fer-ho per tal de mantenir la salut.
Un dels aspectes als que més hem dedicat atenció és a aprendre a llegir, interpretar i valorar l'analítica química que apareix a les etiquetes de les ampolles de les diferents marques comercials d'aigua que els nens i les nenes han portat a la classe.
També ens ha agradat crear-nos una opinió crítica i raonada al voltant del consum d'aigua envasada, tot comparant-la amb l'aigua d'aixeta i la filtrada. I és en aquest sentit que hem fet una divertida activitat pràctica: un tast d'aigües. La juguesca semblava senzilla, però no ho era.
Tres ampolles idèntiques i numerades de l'1 al 3; idèntica quantitat d'aigua a dins; aparentment, vistes a través de la llum, semblaven les tres iguals, amb la mateixa transparència; cada participant, disposava d'un got i d'un full per a valorar l'aigua. Calia tastar, olorar, observar i anotar les sensacions al paladar: dura o suau, dolça o àcida, olor forta o inodora, etc.
Tres ampolles idèntiques i numerades de l'1 al 3; idèntica quantitat d'aigua a dins; aparentment, vistes a través de la llum, semblaven les tres iguals, amb la mateixa transparència; cada participant, disposava d'un got i d'un full per a valorar l'aigua. Calia tastar, olorar, observar i anotar les sensacions al paladar: dura o suau, dolça o àcida, olor forta o inodora, etc.
Un cop tastades totes tres afinant moltíssim els sentis, calia apostar per una alternativa per intentar endevinar quines aigües corresponien a l'aixeta, la filtrada o la mineral. Semblava un repte fàcil però va ser força complicat. La mostra és que un 25% de la classe ho va encertar. Us proposem que ho proveu a casa a veure si us en sortiu.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada