dijous, 3 de març del 2016

5è - Acrosport

La darrera setmana del mes de febrer, els alumnes de 5è. de Primària van presentar a la classe d’Educació Física els seus projectes d’Acrosport o acrobàcia esportives, que havien estat preparant en grups com a projecte d’Educació Física.  

Aquesta activitat d’Educació Física a Cicle Superior s’engloba dins d’un treball de domini de l’equilibri (iniciat ja a Cicle Inicial) on els alumnes demostren que el domini del propi cos ens obre moltes portes per a la realització de múltiples tasques d’activitat física, una d’elles, l’acrosport.

En la iniciació a aquesta disciplina esportiva, treballem la flexibilitat, la força i l’equilibri individual i en equip cooperant amb la resta de companys i companyes de grup; a més, aquesta tasca s’endinsa en l’expressió corporal des la vessant de les coreografies, en el treball cooperatiu, en la prevenció i la seguretat de riscos a l’activitat física, en la iniciativa i en la gestió de l’espai i del temps. I sobretot el més important: la creativitat. Els alumnes van dissenyar les seves pròpies figures, les van encadenar mitjançant coreografies o passes de ball, i van vestir l’espectacle acrobàtic amb attrezzo al voltant d’una peça musical per a poder-ho exposar als seus companys de classe. Un cop feta una primera exhibició, el grup rebia un retorn per part de la resta del grup al voltant dels aspectes a destacar i dels aspectes a millorar, que calia potenciar i resoldre, respectivament, en una segona exhibició. Aquest fet amplia el seu ventall d’experiències motrius no competitives i, alhora, serveix per a comprendre que la seva tasca cooperativa pot servir d’al·licient i de model per a molts altres nois i noies de l’escola. Es converteixen, de cop i volta, en formadors i formadores gràcies a la seva experiència i, a la seva manera, en canalitzadors i canalitzadores de la motivació dels altres. 

Amb els nens i nenes de P3, P4 i P5 com a espectadors, els nois i noies de 5è de Primària van explicar en què consisteix l’acrosport i quins han estat els passos a seguir per a elaborar la seva presentació. Tot seguit, van exhibir les seves propostes al públic infantil. En acabat, els nens i nenes de P5, dins de la seva estona de psicomotricitat, ja van poder començar a endinsar-se en les activitats d’equilibri estàtic i dinàmic adequat a la seva edat.


Us afegim tot seguit els vídeos de cadascun dels grups participants a les exhibicions, ja sigui a l’exhibició feta a classe d’Educació Física com l’exhibició realitzada per als alumnes d’Educació Infantil. 









Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada